remote support start  Oddaljena podpora

Kako prepoznamo lažnivo elektronsko pošto (phishing email)?

 

Napadi z lažnivo pošto so vse bolj pogosti. Odločili smo se spisati nekaj napotkov, ki vam pomagajo pri varovanju pred trenutno enim najbolj uporabljanih načinov vdiranja v računalnike in zasebnost.

 

1. Ne zaupajte imenu pošiljatelja v glavi sporočila.

<p

Med najbolj priljubljenimi triki spletnih prevarantov je spreminjanje imena pošiljatelja. Trik je preprost in učinkovit, ker nekateri programi za branje pošte ne pokažejo celotnega naslova. Zato v polju »Od« (»From«) vedno preverite celoten naslov pošiljatelja. Če je pošiljatelj npr. mojabanka.com, se mora ujemati tudi domena (del naslova za znakom @), ne le ime.

mail-from

 

2. Poglejte, ampak NE KLIKAJTE.

<p

Večina novejših programov za branje pošte vam pomaga pri prepoznavanju spletnih povezav. Če se z miškinim kazalcem postavite na spletno povezavo v sporočilu, vam bo program izpisal kam natančno vodi povezava. V kolikor povezava, ki se pojavi v okenčku, izgleda čudno in ni enaka zapisani povezavi v sporočilu, nikakor ne klikajte nanjo.

url-check

 

3. Preverite tipkarske in slovnične napake.

<p

Lažna sporočila so pogosto poslana iz tujine in le grobo prevedena v slovenščino z orodji kot je Google Translate. Priznana podjetja se običajno potrudijo, da v njihovih sporočilih ne mrgoli slovničnih in tipkarskih napak, zato bodite pozorni na napake v besedilu.

google translate

 

4. Preverite pozdrav v sporočilu.

<p

Ljudje, ki vas poznajo ali podjetja s katerimi poslujete, vas običajno pozdravijo z vašim imenom in priimkom. Če je sporočilo naslovljeno nejasno npr.: »Cenjeni kupec«, je to lahko znak za alarm.

 

5. Ne pošiljajte osebnih podatkov.

<p

Vaša banka ali ponudnik spletnih plačil vas ne bo nikoli prosil za osebne podatke po elektronski pošti. Če bi vam neznanec sredi mesta rekel, da mu posodite kreditno kartico, tega najbrž ne bi naredili, zato tega ne počnite niti na spletu.

 

6. Ne nasedajte URGENTNIM in NUJNIM sporočilom.

<p

Vzbujanje nujnosti ali strahu je pogost prijem v lažnivih sporočilih. Prepričati vas hočejo, da kliknete na poslano povezavo ali datoteko, ker vam bodo drugače: »ukinili vaš Facebook račun« ali »zaklenili vašo bančno kartico«.

 

7. Preverite podpis v sporočilu.

<p

Pomanjkanje podatkov o pošiljatelju ali podatkov o podjetju, ki vam je poslalo sporočilo, je prav tako dober indikator, da gre za lažno sporočilo. Resna podjetja vedno vpišejo podatke, ki jih lahko preverite ali jih preko njih direktno kontaktirate.

 

8. Ne odpirajte priponk.

<p

Priponke z virusi ali neželenimi programi so prav tako pogosti spremljevalci lažnivih sporočil. Virusi in druga nadloga lahko uničijo vaše datoteke, vohunijo za gesli ali odprejo vrata vašega računalnika za druge hekerske namene. Zato ne odpirajte priponk, ki jih niste pričakovali.

virus attachment

 

9. Ni vse zlato, kar se sveti!

<p

Prevaranti so zelo izurjeni v svojem početju. Če je sporočilo opremljeno s pravimi logotipi in navidezno prihaja iz pravega elektronskega naslova, še ne pomeni, da je legitimno. Bodite skeptični – če sporočilo izgleda sumljivo, ga ne odprite.

 

Če potrebujete morebitno pomoč ali dodatna pojasnila nas lahko pokličete na 01/519-11-32 ali pa nam pošljete elektronsko pošto na info@sibit.si.

 

 

 

Ali je bila novica uporabna?

Želite prejemati podobne novice na vaš e-mail?

Prijavite se spodaj.


Vrh